Thursday 12 January 2017

Momo的厭奶期

MOMO仍然厭奶中, 已經有1個月了,情況時好時壞,有時飲得好好,有時又只飲1安...

厭奶前2個月大飲緊4-4.5安 (同期BB已經飲緊5-6安)。宜家3個幾月大,同期bb飲緊6-7安,Momo 日間差D飲2-4安, 夜晚就好D飲4-5安。因為飲得少,半夜餐奶仍然繼續餵,飲得幾多得幾多。

為何會厭奶?當寶寶2~3個月大以後,因為脖子的肌肉張力、視力與聽力愈來愈好,能抬頭看見開始並對身邊的事物感到新奇(尤其是具有鮮明色彩與高頻音調),會分散他吃東西的注意力;加上寶寶已經開始厭煩牛奶或母奶的味道,就會發生所謂的「厭奶期」。

「厭奶期」的特徵
*精神、活動力都很好,但就是不會餓!餵奶時會將頭別開或大哭,即便強迫餵食也總是用舌頭將乳頭或奶嘴頂出來;但在半夢半醒之間餵食又滿順利的。

*喝奶易分心。到了厭奶期時,寶寶常會因為周圍的一些人事物就停頓下來不喝了,例如:在寶寶視線範圍內有人走過或過多過雜的聲響(電視、收音機、聊天聲)等等。


MOMO如何渡過「厭奶期」
網上方法好多, 以下是我的情況:

1. 奶洞大小要適當
有可能是因為奶樽上奶嘴的奶洞太小,使BB吸得不順暢因此奶量才減少。呢個係我第一個諗到嘅原因, 即刻去買個2號嘴... 點知BB食得好急, 無因此而食多, 仲食左好多風!

2. 換奶樽/奶嘴
換奶樽/奶嘴可增加新鮮感, 而且MOMO間中會肚仔痛(有肚風), 雖然佢都算易掃風, 但都試過3次噴射式嘔奶, 真係嚇死我! 肚仔唔舒服, 飲奶自然少! 本來用tommee tippee奶樽 (TT樽), 換了出名防脹氣嘅Dr Brown奶樽, 真係食少左風, 無再肚仔痛, 也沒有嘔奶了, 再轉2號嘴就飲得好左....

3. 不強迫,定時少食多餐
大部份的人會採用強迫的方式餵食,但這種做法反而會讓寶寶對「吃」產生恐懼。其實間中一兩餐不吃是沒有關係的。

MOMO唔食, 我唔會迫佢, 食得少下一餐再餵。

厭奶期的BB會有大小餐的情況,KEEP到總奶量就得! 根據網上資料, 只要每公斤體重能達到80~100ml的奶水攝取量,就符合一天的基本需要,短期而言對健康不會有所影響!(如MOMO 2個月時5.7kg, 一日的奶水攝取量就大概570ml, 即係19安, 其實19安都好少)

半夢半醒之間餵食係飲得最多, 所以半夜我也堅持餵夜奶!

4. 消耗體力增加饑餓感
白天可以藉由遊戲、按摩等方式消耗寶寶的體力,增加飢餓感以改善進食狀況。我會同MOMO玩TUMMY TIME, 坐下傾計, 甚至沖完涼後飲, 都會飲多D!

5. 改善用餐氛圍
因為此階段的BB開始對外界感到好奇,用餐時若有過多聲響或吸引他注意力的東西,BB會覺得這些事情比『喝奶』有趣,自然就不想吃了。盡量在燈光柔和、安靜的空間餵食。所以宜家餵奶會入房關窗簾,仲會播D純音樂, 的確有幫助!! 也明白點解BB夜晚會飲得好D!

6. 轉奶粉/開奶茶/ 米水開奶
MOMO仲細, 腸胃未發育成熟, 轉奶粉要腸胃再次適應, 如果腸胃未能適應新奶粉,輕則肚仔唔舒服(肚痾/便秘), 重則影響腸胃功能, 要注意腸胃唔好嘅小朋友特別容易病架! 而且大部分人都話轉奶粉對厭奶幫助不大!

有些人話BB熱氣/食濟左所以厭奶, 但其實開奶茶也差不多道理, 就算係自己執來煲嘅, 成份都唔太清楚, BB腸胃受唔受到真係唔知 (個人建議至少6個月後先試)! 最後, 我試了"比較"天然嘅米水, 其實即係好稀嘅粥水(懶人米水做法在最底)。
(當你心灰意冷嘅時候,唯有一試)

我媽咪話佢地細個無錢買奶粉, 都係飲粥水大。而且米都係正氣, 又有少少清熱效果。但有D人話米水涼, 建議少少咁畀BB試, 而且開始時要稀一點,慢慢接受左就可以杰啲! 結果用米水開奶後, MOMO飲得好左! 雖然飲得少, 但就唔再抗拒飲奶, 至少都飲2安。而且米水開奶, 支奶好似好味左(有米香), 會飽肚啲,又無咁熱氣, 宜家我地幾餐餐都用米水開奶!

以上純粹我自己嘅經驗分享, 網上資訊太多, 媽媽們要自行判斷什麼最適合自己BB! 有需要就問醫生意見,唔好亂試呀!


其實BB喺成長過程中, 唔多唔少都會出現暫時性嘅厭奶現象,只要BB精神、活動力都很好,體重無明顯下降, 就無需太擔心, 厭奶期係一個過度期, 終有一日會好轉的!

當然, 說得輕鬆, 做媽媽嘅實際上又點可以咁放鬆呢? 我明,我真係明! 我會同"同病相連"嘅媽媽呻下, 又會發現MOMO唔係最WORSE嘅, 大家互相支持下, 日子好快過,到加固體食物時,就可以放鬆啲....

感恩MOMO唔算太瘦, 只係無哥哥個時咁肥豬啦....





正常米水做法 (米水, 即係好稀嘅粥水)
* 米同水嘅份量好隨意,請自行判斷 (初試時最好落多D水, BB接受左之後就可以落少D水)

* 將已洗淨的米加水,用大火煮直至米水滾起,即轉用細火煮30-45分鐘,然後關火。 待粥水放涼了一些,即用過濾網把粥水過濾到碗中, 即成為米水, 可代替水用來開奶。

* 如果係畀工人/老人家餵奶嘅, 媽媽可煲定米水, 過濾網將淨米水倒入暖壺, 可以餵2-3餐架 (注意不能存放暖壺太耐, 會變壞!) 又或者放入雪櫃, 第二天番熱(必須煲滾先能夠殺菌)

懶人米水做法
* 將已洗淨的米加水,用大火煮直至米水滾起, 倒入象印壺關實蓋, 等1-2 個鐘即成米水! 同樣地過濾網用來沖奶 (無時間睇火嘅懶人最啱! 又或者預備來半夜沖奶)
* 建議用750ML象印壺, 500ML太細, 連米放入壺, 米會發漲, 如壺太細, 最後只剩少許米水

以下面煮面煲為例, 我會落大概4匙米, 加8成水






3 comments:

  1. 我好明白..... 南瓜仔又係2個月開始厭奶,都係食得4安左右,不過只要佢健健康康都心滿意足!!

    加油呀!!

    ReplyDelete
  2. 聽見都替媽媽你辛苦﹗加油呀﹗

    ReplyDelete